Passa ai contenuti principali

Profilo 3/5 in ITA e ENG

Personalità linea 3
Disegno (inconscio) linea 5

Nel grafico qui sopra, hai un profilo 3/5, si vede in alto a destra in nero il 3, la personalità, e in alto a sinistra, il disegno, 5.

La terza e la quarta linea sono intrinsecamente deboli. Cioè, sono predisposti a cambiare. Nelle prime due linee, nel binario primario, il principio della prima linea è yin, la vera fondazione materiale dell'esagramma. In questo secondo raggruppamento di due righe, la prima linea (la terza linea complessiva) è yang in linea di principio. Anche se la terza linea è ancora fondamentalmente orientata verso l'interno, è destinata a continuare a bruciare nell'altro. È la preparazione alla transizione che avverrà nella prossima linea, nel movimento verso il trigramma superiore e il processo transpersonale. La terza linea non ha regali naturali transpersonali. L'altra è qualcosa che brucia o brucia in loro.

Nella nostra metafora dell'esagramma come casa, tra la terza e la quarta linea si può immaginare una scala a chiocciola. Questo è il potenziale di spostarsi dal processo interno all'esterno. La personalità della terza linea ha il punto di riferimento dell'adattamento. È questa linea attraverso la sua fondazione che esprime la natura completa del trigramma inferiore. È la finitura del primo piano della casa.

Nel suo sangue, del profilo 3/5,  è il potenziale, attraverso la quinta linea inconscia, di universalizzare. Tuttavia, non preparato per l'altro, è spesso ingenuo nelle sue ipotesi. La personalità della terza linea è un tema di prova ed errore. Ogni tentativo di universalizzare il soggetto è destinato a risolvere la resistenza.

La personalità della terza linea non è rigida come la quarta linea. Non è fisso nella sua natura. È costruito per piegarsi, per adattarsi. Quando i tentativi di universalizzazione falliscono o vengono smascherati per la loro soggettività nell'incontrare l'altro, possono adattarsi. Hanno la possibilità di imparare dai loro errori. Viviamo in una cultura in cui gli errori sono considerati negativi e da evitare. Siamo puniti per gli errori che facciamo. Nell'estremo siamo umiliati o addirittura abusati. Tanti esseri umani che portano temi di terza linea soffrono in questa vita per mezzo di un presunto fallimento. Gli errori vengono interpretati come fallimenti. Ma il tema è prova ed errore. Attraverso questo tema gli errori non sono negativi, ma un processo che può portare a risultati profondi. E' estremamente comune nella ricerca scientifica che un errore porta alla grande scoperta. Pasteur è un esempio classico.

I bambini che portano temi di terza linea sono soggetti a condizionamenti negativi come risultato di questo processo e di percorsi di errore nel loro processo. Nel comprendere che questo è il loro modo, possiamo trascendere la colpa e la colpa. Attraverso esperienze diverse scopriamo e cresciamo. È solo commettendo errori e rompendo i legami che alla fine possono trionfare. Non è un problema. È il loro modo meccanico e il loro scopo è compiuto attraverso prove e errori.

Se hai figli che portano temi di terza linea, assicurati che siano ben protetti quando si impegnano in attività fisiche. Le terze linee sono sbattute e sbattono nelle cose. Assicurarsi che abbiano ginocchiere su gomiti e ginocchia e il loro casco prima di uscire dalla porta!!! Altrimenti, qualcosa certamente sta per sbattere contro di loro o stanno andando a sbattere contro qualcosa. Senza comprendere la loro meccanica usciranno dalla porta con conseguenze prevedibili. Saranno costretti a subire la colpa che viene posta su di loro per non prestare attenzione. "Perché devi sempre confondere?", È ciò che dovranno sopportare.

Nella comprensione del tuo profilo, come la comprensione del tuo tipo, è la capacità di riuscire a restituire pacificamente il tuo processo. Non si tratta di giudicarlo. Non si tratta di moralizzare se avere un tema di terza linea o meno sia buono o cattivo. È un modo.

Nella progressione dei profili, il 3/5 è la prima volta che vediamo il movimento di una linea dall'inconscio al cosciente, dal design alla personalità. Abbiamo iniziato con l'1/3. Abbiamo iniziato con la terza linea come un tema inconscio e ora abbiamo i tre come tema di personalità.

Nella prospettiva della totalità, solo quando si esprimono entrambe le qualità della personalità e del disegno di una linea possono emergere il vero potenziale della loro natura. Nel trigramma inferiore, l'esperienza personale delle prime tre linee, solo la terza linea è unica nell'esprimere entrambi gli stati. Se uno fosse alla ricerca di un over-all keynote al trigramma inferiore, sarebbe stato l'adattamento.

La necessità fondamentale per una solida base è la domanda della personalità. Tuttavia, ci spostiamo nello spazio. La grande legge dell'evoluzione è che la mutazione non può mai essere evitata. In questo contesto, tutte le fondamenta sono poste su terreni fragili e sopravvivono, l'adattamento è fondamentale. Questa prospettiva negativa del terzo argomento di prova e di errore, di errori, è una vera e propria contraffazione. Senza questa prova ed errore, non ci sarebbe alcuna vera possibilità genetica per la mutazione.



In un profilo di 1/3, il martire inconscio era profondo sotto una personalità introspettiva. Nel profilo 3/5 abbiamo una personalità del martire.

profilo 3/5 Richard Beaumont video

In coming to this first third line profile of 3/5, we arrive at the second binary (section B above) in the structure of the hexagram.
The third and fourth lines are inherently weak. That is, they are predisposed to change. In the first two lines, in the primary binary, the principle of the first line is yin, the true material foundation of the hexagram. In this second grouping of two lines, the first line (the third line overall) is yang in principle. Though the third line is still basically inward oriented, it is designed to continually bang into the other. It is preparation for the transition that will take place in the next line, in the movement to the upper trigram and the transpersonal process. The third line does not have natural transpersonal gifts. The other is something that they bang into or bangs into them.
In our metaphor of the hexagram as house, between the third and fourth lines can be imagined a spiral staircase. This is the potential to move from the inner process to the outer. The third line personality has the keynote of adaptation. It is this line through its foundation that expresses the complete nature of the lower trigram. It is the finishing of the first floor of the house.
In its blood is the potential, through the fifth line unconscious, to universalize. However, not prepared for the other, it is often naive in its assumptions. The third line personality is a theme of trial and error. Any attempt to universalize out of the subjective is bound to meet resistance.
The third line personality is not rigid like the fourth line. It is not fixed in its nature. It is built to bend, to adapt. When its attempts at universalization fail or are unmasked for their subjectivity in meeting the other, they can adapt. They have a chance to learn from their mistakes. We live in a culture in which mistakes are considered something negative and to be avoided. We are punished for the mistakes we make. In the extreme we are humiliated or even abused. So many human beings who carry third line themes suffer in this life through presumed failure. Mistakes are interpreted as failure. But the theme is trial and error. Through this theme mistakes are not negative but a process that can lead to profound results. It is extremely common in scientific research that a mistake leads to great discovery. Pasteur is a classic example.

Children who carry third line themes are subject to negative conditioning as a result of this trial and error pattern in their process. In understanding that this is their way we can transcend guilt and blame. Through different experimentations we discover and grow. It is only through making mistakes and breaking bonds that finally they can triumph. It is not a problem. It is their mechanical way and their purpose is fulfilled through trial and error.
If you have children who carry third line themes, make sure that they are well protected when they engage in physical activity. Third lines are bumped into and bump into things. Make sure that they have on their elbow pads and their knee pads and their helmet before they go out the door. Otherwise, something for certain is going to bang into them or they're going to bang into it. Without understanding their mechanics they will go out the door with predictable consequences. They will be forced to suffer the guilt that's placed on them for not paying attention. "Why do you always have to mess up?", is what they will have to endure.
In understanding your profile, like understanding your Type, is the ability to be able to surrender peacefully to your process. It is not about judging it. It is not about moralizing over whether having a third line theme or not is good or bad. It is a way.
In the progression of profiles, the 3/5 is the first time we see a line's movement from the unconscious to the conscious, from the design to the personality. We began with the 1/3. We began with the third line as an unconscious theme and now we have the three as the personality theme.
In the perspective of the totality, only when both the personality and design qualities of a line are expressed can the true potential of its nature emerge. In the lower trigram, the personal experience of the first three lines, only the third line is unique in expressing both states. If one were to look for an over-all keynote to the lower trigram, it would be adaptation.
The basic need for a solid foundation is the personality's demand. However, we are moving in space. The great law of evolution is that mutation can never be avoided. In this context, all foundations are laid on fragile ground and to survive, adaptation is fundamental. This negative perspective of the third line theme of trial and error, of mistakes, is a true misrepresentation. Without this trial and error, there would be no true genetic possibility for mutation.
In a 1/3 profile, the unconscious martyr was deep beneath an introspective personality. In the 3/5 profile, we have a martyr personality. We have an anarchist personality. Beneath the surface at the unconscious level, there is a heretical nature. To have this profile, one needs to have a good sense of balance.

The fifth line of projection works very powerfully at the unconscious level. It is the other that projects upon the 3/5, expecting from the unconscious a general who is going to bring practical solutions, who is going to be able universalize, only to find an anarchistic personality. The 3/5 profile is constantly being burned at the stake. This is not the same as the dramatic conversion of the 2/5, which is rare in the population. In the 3/5, it is an ongoing drama of expectation and disappointment. The expectation that comes with being personally observed, being part of the lower trigram theme, and the disappointment that comes when one bangs into the other and the depth of what one thought was correct, dissolves in contact with the impact of the other.
The third line always brings pessimism. The 3/5 profile has a pessimistic perspective on the other, and yet beneath the surface is the unconscious savior with its possible messiah fantasies. The 3/5 struggles in its life. Again, this is not a place to moralize, whether this is good or bad karma. It is in fact the personal destiny of the 3/5 to universalize its perspective in any way that it can. It is after all a necessary role.
It is interesting to ponder that the 3/5 does not convert, it does not change its view. It aspires to be consistent. It adapts to the other. It tries to figure out how to get the other to agree with it. The adaptation is socially orientated, not conceptually. I'm right, they're wrong and when they get to know me, they will get to see that I'm right.
They are designed to express the lower trigram themes, which may in fact be of great benefit to humanity and worthy of guarding. They can be selfless distributors bringing discipline to chaos. Through their capacity of making mistakes, surviving the mistakes, through trial and error, they learn to deal with chaos. They learn to find a way through it.
The 3/5, right or wrong, discovers that without the verification and acceptance of the other, that their process is meaningless. The bonding and security strategies of a third line profile are bonds made and broken. The stereotype of the selfish seducer. They do not have a natural gift like the fourth line to be able to establish relationships and friendships. They have the capacity, through others projecting on them, to seduce them to their concept. To seduce them to their way, to their purpose. But the the communion with the other is inherently selfish.
The lower trigram does not understand the transpersonal experience. The third line recognizes through through banging into the other that if it doesn't figure out how the other ticks, it isn't going to be able to get its thing across. This is its learning process. Out of this learning process comes the dilemma for all third lines. How to maintain relationships. This is the line of breaking bonds. It is the line of divorce. It is the line of walking away.
Intimacy for the third line theme is a calculated friendship, rooted in being supported in ones heresy. The quick breaking of friendship occurs when its general authority is challenged. Despite what might sound negative in this description, mechanically this is correct. Yes the 3/5 will seek out and insist on allegiance to their foundation. They will in fact use their capacity to attract others for selfish motives. But who's to say that they are wrong?
Adaptation is a major theme of life itself. At each of the critical points in the structure of the hexagram, the influence of the three is felt. It is the beginning, the middle and the end.
The first profile is a 1/3. The final profile of the lower trigram is a 3/6. The final profile of the structure is a 6/3. Adaptation, trial and error, making mistakes, is the evolutionary way.

Commenti

Post popolari in questo blog

Autorità interna: come prendere decisioni

da: diversa - mente.net Autorità interna Come potete sapere cosa è giusto e che cosa è sbagliato per voi? Lo Human Design è uno strumento per prendere DECISIONI. Le decisioni in base alla mente, il frutto dei ragionamenti, non porta niente di sano. Occorre fidarsi del proprio corpo, di ciò che ha importanza all'INTERNO. Questo ha a che fare con l'Autorità interna. Bisogna premettere che la natura dell'Autorità è binaria ed esistono due tipi di Autorità: interna ed esterna. L'Autorità interna è quel posto nel vostro Disegno che vi darà sempre la capacità di decidere il vostro "sì" o il vostro "no" in maniera affidabile e sicura per entrare o meno in un'esperienza. In questo modo tutto diventa più semplice per voi, non dovete più credere o sperare. Sarete in grado di identificare esattamente il luogo all'interno del quale potrete prendere decisioni con fiducia. Il tipo , manifestatore, generatore, proiettore o riflettore, è l&#

profile 6-2

6/2 Profile – Role Model Hermit People with the 6/2 profile have, as all profiles with a 6, a life that consists of 3 parts. The first part of their life that lasts about 30 years, they live a life of discovery, that is influenced a lot by trial and error, and by many connections made and broken. They experience little consistency and lots of chaos. That often leads them to have a very pessimistic view of life, as they discover that life itself often bears much pain and often doesn’t work out as they want or as it has been promised to them. In the second part of their life, they so to speak climb onto the roof of life and slowly move from the „pessimism,“ formed by the experiences of the first 30 years, toward „optimism“ that is very natural for a 6. In their second phase, that lasts about 20 years, they seem very unapproachable and detached from life. During this time they lick their wounds from the first 30 years and observe life from their heightened perspect